2011年4月17日 星期日

提防大家要提高警覺,yoyo都係第一次遇到這類網絡騙子


話說yoyo一直有個習慣,就係將一些不適合/2手的物品會放上yhaoo拍賣.
6/4 上個星期有個買家在我的yhaoo留言~

詳情如下:


7/4 然後再經MSN跟這買家開始溝通了,他用英文跟我溝通的,yoyo英文並不好,
為了溝通上大家能更準確,yoyo要求對方用中文.yoyo都以中文回應.
(他的中文大概都是從翻譯中所譯出的.)

8/4後來yoyo跟他確認好一切後,準備寄出時,問他是否已入錢進我銀行戶口.
他說為了確保買家的安全,需要我寄出時將掛號信Scan一張然後EMAIL給他,
那麼他會在幾分鐘內把錢轉給我.
並給了我以下一封由銀行發出的郵件.證明他的確給了我錢,
 The Royal Bank of Scotland Group logoThe Royal Bank of Scotland Group logoThe Royal Bank of Scotland Group logoThe Royal Bank of Scotland Group logo


 (你們看耶,有銀行簽名的,就信呀.怎知)
Yoyo覺得這都合理呀,就毫不猶疑地寄了物品出去.
而且yoyo查了該地址的確是香港的其中一間學校.

12/4過幾天,yoyo都仍沒收到錢.覺得有點不妥.之後就找這位買家.
對話如下:

買家:是嗎?請給我時間看看是不是銀行發生了什麼問題.

Yoyo:好吧,我等你.

買家:,銀行回覆了我,是我的戶口不夠錢了,需要我入回USD500.你等我一會,
我好快就完成這增值程序.

Yoyo:OK.

買家:完成了,你可以去附近的銀行看看,已經將錢轉入你的戶口了.

Yoyo:謝謝你.

買家:ok~88

收工後梗係拿拿聲去銀行打薄啦~(yoyo好喜歡用薄仔,安全清楚很多.)
點知無WO,佢都無入過錢俾我.

2日朝早又搵佢,佢一早HI左我先了.

13/4 Yoyo:HI~為什麼還是沒有你欠我的那筆錢.(開始懷疑呢條友)
         買家:!是這樣的,請你放心及相信我,現在在你戶口已有    USD500+USD115.
    現在只欠一個步驟,你就可以順利拿到錢,我是不會騙你的.

Yoyo:什麼?我只有一個問題,你到底幾時入HKD115進我戶口?

買家:請你放心,(愈係咁愈令我好火),你現在可以去附件的一間銀行要一張收據,
Scan一張然後EMAIL給我付託的銀行,他們就會即時給你錢的了.

Yoyo:什麼?要我入USD500給你,先可以取回我的HKD115??

買家:是的,只要你這樣做,銀行就會給你錢的了,請放心, 現在在你戶口已有USD500+USD115.

Yoyo: 你是白痴嗎?還是你認為這世上有很多像你一樣的白痴人???
你不給我錢,我會去學校取回寄過去的物品.

這時買家已沒有回應!!

Yoyo:你這種低級騙錢手法,真的覺的報警捉你都浪費警力.

----------------------------迷團即將解---------------------------------
13/4今日我一早就給那學校打電話了,並找到那收件人.
我說明了來意.學校的人一聽就知道我要找的人是誰,就叫我留下電話,5分鐘後就有個女既教師覆我.
她問了我寄了什麼給她,核對完!的確是我的.我跟她的對話如下:
MISS:我都好奇怪點解寄呢D野俾我,你呢份已經係第4份啦.,我覺得好困擾.
Yoyo  :唔好意思,因為我收不到那個人的錢,唯有取回我寄出既野.
MISS:我明白,唔關你事,因為我係做老師既,都係正當職業,依家就俾人當騙子了.令我覺得好煩.我收到時已經知道唔係我既,如有回郵地址的話,我會回寄給你,但你無寫埋.所以一直等你電話.

Yoyo  :麻煩晒你啦~

MISS:你俾你地址我呀,我寄返俾你呀
Yoyo  :多謝你

這鬧劇都落幕了.想想都覺好笑,個腦袋低級騙子分明想利用D人既貪心,以為人地真係會放成USD500係去佢個戶口度,真係傻傻地既佢~
Yoyo今次損失了$17,不過買到個經驗~都是值得的.

TRANSFER  ORDER NUMBER 

The Wire Transfer Order from Royal Bank Of Scotland Online Banking has been Approved .
TRANSFER NUMBER
  :- 
SW1100595829KMS

We have received a TRANSFER ORDER  placed by  our Customer ( Martha Smith)  have the sum of ( HKD 150.00 ) transferred to you ( Chan Yuen Ling)  as a payment for (Gift Item ) and it has been successfully processed and has consequently been APPROVED .The financial details of the transaction are stated below:

-------------------中間既私人資料就省略了-----------------------------

                      Transfer Receipt Confirmation    

Thank you for using Online Banking System (Wire Transfer)  As a  Payments . We look forward to serving your online with better services in the future. 
Please check the above information if they are correct as entered by our numerous customer .If you are having any problem with it just contact the transfer department at : 
transferonline.royalbank@consultant.com

Note: You need to go and SHIP OUT the ITEM and reply with the Scanned Shipment to Claim the money to your Account immediately. Buyer can not cancel payment again to protect the Seller. We do this to protect online cheats and also to have Successful Transactions online. Central Bank and FBI Police are Monitoring every Transactions. We look forward serving your online payment needs in the future.

Mrs. Grand Foller.
The Royal Bank of Scotland Group logo


發問者意見日期

問題 1

martha.smith50 (): Hey seller, do you still got the goods, please i really want to buy, am NEW on here so i dont really know my way Around, please do contact me DIRECTLY to my E mail address lordofmercy1n1@gmail c om and on MSN chat lordofmercy1n1@yahoo c om for immediate transaction and payment and please reply me in ENGLISH only. ''Please do not reply me here on as i would not get the message'' thanks
2011-04-04 05:09 刪除問題

沒有留言:

張貼留言